studenti se učí v knihovně a mají toho hodně

NEJČASTĚJŠÍ CHYBY STUDENTŮ BĚHEM UČENÍ

Tyto časté chyby během učení se dozvíte z příběhu o Petrovi. Petr je normální student, kterého škola moc nebaví. Mezi jeho zájmy patří spíš holky, kamarádi a hraní na PC, ale tento rok bude Petr muset věnovat učení víc času.

Začíná školní rok a Petr ví, že na jeho konci ho čeká maturita. Z maturity má trochu obavy, ale na druhou stranu si říká, že na učení má ještě spoustu času, a to ho uklidňuje. Myslí si, že když se to naučí teď, tak do konce roku stejně všechno zapomene, takže se zatím ani nemá cenu učit.

Čas plyne a Petr si říká, že je ještě stále dost času…a tak to trvá do doby, kdy mu zbývá už jen měsíc do maturity. Petr si uvědomí, že se už vážně musí pustit do přípravy k maturitě, a dá si předsevzetí, že se bude každý den poctivě učit, a že toto předsevzetí musí dodržet. Pak si ale uvědomí, že se na večer domluvil s kamarády, takže to předsevzetí neplatí ještě dnes, ale až od zítřka.

Další den se Petr vrací ze školy a ví, že ho čeká učit se ještě doma. Je připravený se na učení vrhnout, ale nejdříve si musí trochu odpočinout a najíst se. Odpočatý a najezený vstává a jde se učit, ale zrovna zahlédne v TV svůj oblíbený seriál, takže … učení ještě chvíli počká. Seriál skončil, Petr jde do pokoje, vytáhne učení. Vidí, že učení je vážně hodně, ale zároveň si všimne, jaký má v pokoji binec. V takovém nepořádku se přece nejde učit, pomyslí si a začne uklízet pokoj. Chvíli mu úklid pokoje trval, ale teď je vše hotovo a jde se učit a …pozor!

Petr si najednou vzpomněl, že má vlastně nepořádek i ve skříni, a že to tak nemůže nechat. Ve skříni objevil i nějaké oblečení, které je mu už malé. Neví, co s tím oblečením bude dělat, a vtom ho napadne, že by se dalo prodat na internetu. Vše nafotí a vloží inzeráty na internet. Pomyslí si, že za získané peníze si koupí novou grafickou kartu, bude hrát lepší hry a už přemyslí, co všechno si zahraje. Najednou si uvědomí, že už je noc, řekne si hmm, ale zítra s tím učením už určitě začnu.

Další den ve škole slyšel o nějakých zázračných tabletách na paměť, a hned ho napadlo, jak by mu ty prášky usnadnily učení. Hned po škole si je utíká koupit. Doma si vzal několik prášků a vrhl se na učení. Během učení si Petr psal s kamarádem přes facebook, dopisovali si o novém CD rockové skupiny, kterou během učení poslouchá. Najednou si Petr uvědomil, že se toho zatím moc ještě nenaučil a že by možná bylo dobré zkusit odstranit všechny rušivé vlivy a začít se na učení pořádně soustředit. Pomohlo to!

Petrovi začalo učení skoro samo skákat do hlavy, už se učil několik hodin a nechtělo se mu přestat, protože, když mu to teď tak jde, byla by škoda si dávat nějaké pauzy. Petr se naučil vše, co chtěl a dokonce dřív než čekal. A tak ho napadlo zavolat pár kámošům a zajít si na pivko. Tu noc toho moc nenaspal, ale to nebylo to nejhorší. Nejhorší bylo, když zjistil, že z toho, co se včera naučil, si pamatuje sotva polovinu. Pomyslel si: „tolik hodin učení a skoro k ničemu. Proč musím mít tak blbou paměť, myslel jsem si, že mně ty prášky na paměť pomůžou, ale vůbec nefungují… ty prášky jsou jen podvod.“

Petr si vůbec neuvědomil, že prášky na paměť mu pomohou jen jako menší podpora, a že v učení musí dodržovat nějaká pravidla, že si musí látku v určitých časových intervalech opakovat, aby ji nezapomněl. Že je nutné během učení si dělat pauzy, a že alkohol a nedostatek spánku také ovlivňují jeho schopnost pamatovat si učivo.

Maturita se blížila a Petr věděl, že se už nestihne vše naučit. Začal být ve stresu, a to mu také k rychlejšímu učení moc nepomáhalo. Času bylo málo a utíkal velice rychle až do doby, kdy Petr stál před maturitní zkouškou. Věděl, že se naučil sotva polovinu z toho, co měl.

A jak to s Petrem dopadne? To bude záležet jen na štěstí, jestli si Petr vylosuje otázky, které se stihl naučit.

A přitom kdyby se nedopouštěl tolika zbytečných chyb a dodržoval určité postupy při učení, ušetřil by spoustu času. Ted´Petr zná jen polovinu učiva k maturitě a přitom za ten stejný čas by se snadno naučil vše. Petrovi by stačilo jen několik minut, aby si našel si informace o tom, jak se učit. Neudělal to, a tak zbytečně promrhal desítky hodin neefektivním učením. A neznalost pravidel jak se učit Petra nemusí stát jen desítky zbytečných hodin strávených nad učením, ale může ho stát i další rok strávený na škole.

Znáte 9 snadných Tipů k lepší paměti ? >> Klikněte zde <<

Zanechte komentář:

(2) komentáře

Jiri

Ahoj. Jak se tedy efektivně připravit na maturitu? Konkrétně myslím jednotlivé maturitní otázky a díla z povinné četby? Jsou na to nejvhodnější paláce? A jak je při učení se vypracovaných otázek co nejefektivněji používat? Díky (:

Odpovědět
Přidejte odpověď

Zanechte komentář: